Sunday, November 6, 2011

Telur yang direbus dengan air kencing. DEFAKK???

Sumpah ni gila babi dan jijik tahap dewa!

Di Bandar Dongyang yang terletak di Wilayah Zhejiang,China. Telur yang direbus dengan air kencing budak lelaki menjadi hidangan yang popular sewaktu musim bunga. Penduduk tempatan menggelarkan telur itu "Tongzi Dan" yang membawa maksud "Telur Budak Lelaki".

Nak tahu camne proses nak buat telur ni? First sekali, telur ayam direbus dalam air kencing yang panas menggelegak. Lepas telur yang direbus tu betul-betul masak. Kulit telur tu dibuang dan dimaksudkan semula ke dalam rebusan air kencing tu tadi agar telur tu tadi dapat menyerap perasa yang terdapat dalam air rebusan tersebut. 

Air kencing tu sebenarnya dikumpul dari sekolah-sekolah rendah tempatan. Baldi plastik diletakkan diluar kelas dan murid-murid diarahkan untuk kencing ke dalam baldi tersebut. Namun, jika terdapat pelajar yang didapati tidak sihat, dia tak dibenarkan untuk kencing ke dalam baldi tersebut kononnya untuk mengelakkan jangkitan kuman.LOL

Korang layan la gambar2 dibawah. Lepas ni jangan muntah hijau kalau sarapan dengan telur rebus pagi-pagi okay? Have a nice breakfast!












0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...