Tuesday, November 29, 2011

Master Photoshop Level 99!

Dalam banyak2 perisian yang kerap aku pakai, Adobe Photoshop adalah salah satu perisian favourite aku. Dengan perisian ni, aku boleh buat macam-macam. Seperti menghilangkan jerawat di muka aku dalam sekelip mata, menghasilkan six pack palsu kat perut aku yang bersaiz XXL dan menjadikan gambar 2 megapixel yang aku ambik dari henfon Sony Ericson J105 Naite ala-ala gambar yang diambik DSLR. Sumpah hidup aku akan kemurungan tanpa Photoshop. LOL

Sebagai seorang pengguna Photoshop tegar, aku respek seorang pakcik tua yang bernama BaoJun Yuan ni. Apasal plak?  Pakcik ni adalah salah seorang ahli China Senior Photographers Association. Umur pakcik ni dah 76 tahun dan dihormati oleh masyarakat China kerana beliau telah banyak membaiki gambar2 lama yang dimiliki penduduk disana dengan menggunakan perisian Photoshop!. Lagi satu, pakcik ni mula belajar menggunakan perisian tersebut semasa beliau berumur 60 tahun. See, the process of learning will never be late!

Setakat ni, beliau telah membaiki lebih 2000 keping gambar. Ayuh kita melihat hasil kerja pakcik ni.












1 comments:

Abang Zam said...

http://psdgod.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...