Wednesday, August 17, 2011

Fukken Art! Imej mikroskopik minuman alkohol

Minuman Alkohol sangatlahhh tidak baik untuk kesihatan! Tapi korang tahu tak macamana rupa minuman alkohol sekiranya dilihat melalui mikroskop? Mesti korang pernah tengok imej "Snowflakes" kan? Sebenarnya, setiap jenis minuman mempunyai corak mikroskopik yang unik apabila ianya dilihat melalui alat mikroskop makmal yang berteknologi tinggi. Gambar-gambar dibawah ni diambil oleh sebuah syarikat di US iaitu Bevshot. Hasil "seni" ini turut dijual kepada pembeli yang menghargai kesenian disebalik minuman alkohol ini.

Vodka and Tonic

Whiskey

Vodka


Tequila

Sake

Pina Colada

Martini

Dry Martini

Champagne

Red Wine

German Pilsner

Inevitable Coca-cola (?)
Sumber: Leenks.com

4 comments:

شافروني صفر said...

Yang last tu Coca Cola yg biasa kita minum tu ke?

Qiraf said...

tak la..coca cola yang last tu dah dicampur dgn alkohol..=)

Ahn said...

cantik.. mcm fine art pulak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...